Litt oppgulp i dag: Jeg har oppdaget hva som er en "rød klut" for meg: Når folk snakker om USA og bruker frasen "God's own country". Den frasen irriterer meg. Den har alltid irritert meg, selv da jeg bodde i USA. Jeg synes den er tullete. Gud finnes overalt. Pussig nok er det kun et par Amerika-frelste nordmenn som har brukt frasen overfor meg. Jeg hører den ikke av amerikanere – annet enn som ironi.

Jeg sliter med å være like begeistret for USA nå som jeg var før. Jeg er så veldig uenig i mye av det USA foretar seg, både innenriks og utenriks. Selve folket er hyggelige og oppegående nok. Det er styre og stell som er problemet. Men det er et kjent problem også her til lands: Nordmenn flest er hyggelige og intelligente; norske politikere er noen idioter. :-)

Popular posts from this blog

Cleaning out my surf-box

Brave enough, after all